ajánlatkérés

A forgalom növekedése és a csökkenő fuvartér kapacitás kihívást jelenthet a piaci szereplők számára

2012 első néhány hetében az Ázsiából Európába, valamint a Közel-Keletre irányuló légiforgalom kedvezőtlenül alakult. A kínai újév közel esett a karácsonyi és újévi ünnepekhez, és így elmaradt az ünnepek közötti hetek alatt egyébként megszokott csúcsidőszaki torlódás.

Az EMEA (Europe, the Middle East and Africa) régióból a Távol-Keletre irányuló forgalom a hétről hétre egyre élénkebb keresletnek köszönhetően jelenleg növekvő tendenciát mutat, az első negyedév végére a rendelkezésre álló kapacitást meghaladó árumennyiséget és fuvartér problémákat eredményezve.

Az új iPad 3 modellek forgalomba hozatala miatt hasonló tendencia tapasztalható az Ázsia és Európa közötti kereskedelmi útvonalon. Minden jel arra mutat, hogy az Appel új termékeinek időben történő piaci bevezetése érdekében elegendő légi fuvarteret kötött le az Európa országaiba induló járatokon is, ami persze tovább szűkíti a rendelkezésre álló kapacitást és növeli a díjakat.

Természetesen nehéz azt megmondani, hogy mi várható az előttünk álló hónapok során, mert ezt számos külső és igen kiszámíthatatlan tényező befolyásolja, mint például az európai pénzügyi válság, a közel-keleti helyzet, valamint az olajárak alakulása. Az USA és a Távol-Kelet vonatkozásában bíztatóak a kilátások, ezért forgalom szempontjából összességében erős második félév várható.

A többlet kapacitás (személyszállító flotta növekedésével a teheráru fuvartér is növekszik), a kínálatot meghaladó árumennyiség és az egekbe szökő olajárak kedvezőtlen kombinációja miatt a légitársaságok továbbra is nehéz időket élnek, és a rendkívül rossz pénzügyi eredményeik egyrészt kapacitás kivonásra, másrészt a fuvardíjak emelésére kényszerítik őket.

2012-ben az ágazat valamennyi szereplőjének kiemelt figyelmet kell szentelnie a biztonsági szabályok változására. Egyre több célállomás követeli meg azt, hogy már az áru érkezése előtt álljanak rendelkezésre a vámügyintézéshez szükséges adatok az érkezési oldalon. Az új szabályok értelmében növekedni fog az áruátvilágítás iráni igény is, ami egyes célállomások tekintetében a kezelt árunak akár 100%-át is érintheti. Mindezek jelentősen növelik a költségeket és a várakozási időt az érkezési repülőtereken.

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.





Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.