ajánlatkérés

A tengeri szállítmányozás helyzete Ázsia-Európa között 2011/09

Az Ázsiából Európába induló küldemények esetében 2011 szeptember első felében még nem tapasztalható a hagyományos csúcsidőszak (peak season), és bár a foglalások száma folyamatosan növekszik, a jelenlegi piaci helyzet szokatlanul instabil.

Mennyiségek / Hajóstársaságok

A hajók kihasználtsága növekedett az elmúlt időszakban, a hajóstársaságok tájékoztatása szerint a Földközi-tenger kikötőibe hajózó tengeri járataik maximálisan, az északi kikötőkbe tartó hajóik részben telítettek.

Súlyos kapacitás problémák jelenleg nincsenek, de a fuvarterek kihasználtsága rendületlenül növekszik. Amíg további kapacitások bevonására lehet számítani a piacon, a hajósok óvatosan kezelik a rendelkezésükre álló fuvarteret. Számos hajóstársaság vezette be újra a lassú hajózás gyakorlatát, amely az Ázsia – Európa kereskedelmi útvonalon 1-2 héttel is növelheti a tranzitidőt.

Fuvardíjak

2011 első félévében több hajóstársaság számolt be ismét jelentős veszteségekről. Figyelembe véve a pénzügyi helyzetüket, valamint azt a tényt, hogy egyre szűkösebb a piacon rendelkezésre álló kapacitás, a fuvardíjak emelkedése várható. Valójában a Földközi-tenger kikötőiben tapasztalt helyzet miatt jelentett be több hajóstársaság általános tarifaemelést szeptembertől. Hasonló forgatókönyvre lehet számítani az észak-európai kikötők vonatkozásában is.

 

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.





Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.