ajánlatkérés

Légi szállítmányozási helyzetkép Ázsia - Európa 2011/07

Az év első felében a Japán természeti és nukleáris katasztrófa, illetve a közel-keleti zavargások voltak hatással a piaci viszonyokra. Az üzemanyag felár elérte, majd meghaladta az 1 eurót kilogrammonként. Az Európából kimenő áruforgalomra stabilitás és az előző év azonos időszakához képest növekvő kereslet volt jellemző. Az import, különösen a Kínából/Hong Kongból induló árumennyiség azonban elmaradt a várakozásoktól. A Kínai Újév után tapasztalható volt ugyan a hagyományosnak mondható forgalom visszaesés, de az újévi időszakot követően megszokott fellendülés elmaradt.

 A légitársaságok az év elején még a tavalyi évhez hasonló várakozásaikról számoltak be, majd elsősorban az üzemagyag árak emelkedésének köszönhetően felülvizsgálták azt, és 2011-ben az előző év forgalmi bevételének csupán 50%-ára, hozzávetőlegesen 5 milliárd dollár alatti összbevételre számítanak. Az ázsiai és a közel-keleti légitársaságok új teherszállító gépeket rendeltek, ami az ágazat egészére jó hatással lehet, A légitársaságok a kínálat tényleges mennyiségekhez igazításával – új járatok forgalomba állításával a zsúfolt vonalakon, illetve járatok kivonásával az alulteljesítő vonalakon – törekszenek a gazdaságos és fenntartható működésre, mely mellett stabil lehet az árszínvonal.

 Szakértők szerint az idei év második félévének árszínvonalára alapvető befolyással bír majd az üzemanyag árszínvonalának mozgása, illetve a hatóságok szigorúbb biztonsági szabályok érvénybe léptetésére vonatkozó törekvése. Ez utóbbi és az ehhez kapcsolódó költségek jelentős szerkezeti elemmé válhatnak ugyanis az összköltséget tekintve.

 A légitársaságok továbbra is az export díjak 10-15%-os emelését kívánják elérni azért, hogy az import díjakhoz hasonló szintre hozzák az export tarifákat illetve, hogy közelebb kerüljenek a működési költségeiket fedező díjszint kialakításához. Az Ázsiából érkező árumennyiség a tapasztalatok szerint a Karácsonyi ünnepekhez közeledve folyamatosan növekszik. A kérdés az, hogy ez valódi tartós csúcsszezon lesz-e, vagy a kapacitás hiány miatti rövid távú kereslet felfutásról lesz szó.

 A DHL megnövekedett keresletre számít 2011 utolsó negyedévében, és az év második felére jelentős kapacitást kötött le a légitársaságoknál. A hagyományos légi szállítmányozási szolgáltatások mellett tranzitidőt csökkentő megoldásokkal áll az ügyfelek rendelkezésére, mint a tengeri és légi szállítást ötvöző SeAir, valamint a vasúti és a légi szállítást kombináló RailAir szolgáltatás.

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.





Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.