ajánlatkérés

Tengeri szállítmányozási helyzetkép Ázsia - Európa 2011/07

A tengeri áruforgalom jelenlegi szintje elmarad a korábbi évek hasonló időszakát jellemző forgalomtól. A csúcsidőszakot megelőző kereslet-felfutás még várat magára és a szakértői vélemények is megoszlanak abban a tekintetben, hogy a 2011-es évben lesz-e olyan időszak egyáltalán, amikor a kereslet számottevően meghaladja a kapacitás kínálatot.

 A díjak alacsony szinten maradnak, és a hajóstársaságok általános tarifaemelésre való törekvése is meghiúsulni látszik. Számos hajóstársaság jelentett be újabb tarifaemelést a következő hetekre, de a jelenlegi kapacitás kihasználtságot és a piaci részesedésért folytatott harcot tekintve a bejelentett emelések nagy valószínűséggel hosszú távon nem tarthatók fenn. A BAF (Bunker Adjustment Factor) is csökkent az utóbbi időben. Összességében a jelenlegi díjszint már túl alacsony a hajósok számára, ami a 2009-es válságra emlékeztet. A kérdés az, hogy a történelem megismétli-e önmagát.

 A DHL Global Forwarding tengeri szállítmányozási szakemberei figyelemmel kísérik a piaci változásokat, felveszik a kapcsolatot a legnagyobb mennyiségeket szállító ügyfelekkel a kapacitásigény felmérése és a rendelkezésre álló fuvarterek minél pontosabb allokációja érdekében az év hátralevő részére vonatkozóan. Bár a DHL nem számít kapacitáskorlátra, tengeri szállítmányozási csoportja felkészült a helyzet kezelésére, a központosított kapacitás menedzsmentnek köszönhetően gyorsan és az ügyfelek igényeit maximálisan szem előtt tartva azonnal reagál a piaci feltételek változására.

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.





Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.