ajánlatkérés

Tengeri szállítmányozási körkép – április

A tengeri szállítmányozásban a fő keleti és nyugati kereskedelmi útvonalakra 2012 márciusában, illetve áprilisában bejelentett általános tarifaemelést (GRI) a hajóstársaságok már életbe léptették. A piacról kivont kapacitás körülbelül 750.000 TEU, ami az év végére elérheti akár az 1.000.000 TEU-t is. A kereslet és kínálat további kiegyenlítése érdekében az Ázsiából induló vonalakon újabb áremelés várható. A lassú hajózás gyakorlata továbbra is folytatódik.

Annak érdekében, hogy a keleti és nyugati kereskedelmi útvonalakon várható kapacitáskorlátok a tranzitidőt hátrányosan ne vagy kis mértékben érintsék, kérjük partnereinket, hogy amennyiben mennyiségi előrejelzések rendelkezésre állnak, úgy tájékoztassák erről a DHL Global Forwarding-ot.

Komplett konténer szállítmányozás (FCL)

Ázsia - Európa
A rendelkezésre álló hajótér kihasználtsága az Egyesült Királyság északi részét, illetve a mediterrán régiót tekintve 100%-os, a csökkentett kapacitás és a GRI bejelentéseket követő megnövekedett forgalom miatt már nincs szabad fuvartér a hajókon. A hajóstársaságok elsősorban jellemzően a nagyobb bevételt jelentő szállítmányoknak biztosítanak hajóteret.
A márciusi 750 USD/TEU tarifaemelést április 1-jétől újabb 400 USD/TEU emelés követte.

Európa – Ázsia
Számos hajóstársaság számolt be kapacitáshiányról és jelentette be újabb felárak bevezetését, a Maersk hajóstársaság Európa északi kikötőiből a Távol-Keletre induló hajóira szóló foglalásokat leállította. Az egyes feladóállomásokon előforduló konténer hiányt a hajóstársaságok a konténerek áthelyezésével igyekeznek megoldani.
Szinte valamennyi hajóstársaság Távol-Keletre irányuló járatai telítettek 2012. április végéig, és a kiegészítő fuvarterek lekötéséért igen magas díjakat számítanak fel.

Európa – Fejlődő országok
A nyugat-afrikai kikötői zsúfoltságtól eltekintve jelenleg nincs kapacitáskorlát, hajóstársaságtól függően 100 – 150 USD/ TEU általános tarifaemelés (GRI) történt.

Ázsia területén
A rendelkezésre álló kapacitás átlagos kihasználtsága kb. 80-85%, az MSC és WHL 50 USD/TEU általános tarifaemelést (GRI) jelentett be március elsejétől.

Ázsia –Amerikai Egyesült Államok
Az USA nyugati partjára irányuló járatokon rendelkezésre álló hajótér körülbelül 18%-os, a keleti viszonylatban körülbelül 9%-os csökkenés várható 2012 végére, ami hetente megközelítőleg 55,000, illetve 10,200 TEU-t jelent. A márciusban és áprilisban bejelentett GRI-t minden hajóstársaság fenntartja. További kapacitás-csökkentés várható.

Tengeri gyűjtőáru szállítmányozás (LCL)

Ázsia – Amerikai Egyesült Államok
A rendelkezésre álló hajótér kihasználtsága meghaladja a 100%-ot az Egyesült Államok keleti és nyugati partján. A márciusban bevezetésre került általános tarifaemelést májusban újabb díjemelés követi, áprilisban pedig számítani lehet a BAF költségek emelkedésére.

Ázsia - Európa
A rendelkezésre álló kapacitás kihasználtsága megközelíti a 100%-ot. A márciusi általános tarifaemelést a közeljövőben várhatóan újabb díjemelés követi.

Ázsia – Latin-Amerika
A rendelkezésre álló kapacitás kihasználtsága a keleti parton 85-90%, a nyugati parton 90-95%, a márciusi általános tarifaemelés ezen a vonalon is érvényesítésre került.

Brazília a Kínából és más ázsiai feladóállomásról származó import esetén szigorú minőségi előírások bevezetését tervezi a következő termékekre: textilek, fém termékek, autóalkatrészek, gyermekjátékok. A szigorú szabályoknak nem megfelelő termékek 2012 második negyedévétől nem léphetik át az ország határát.

Európa – Amerikai Egyesült Államok
Ezt a vonalat kapacitás-probléma nem jellemzi, az általános tarifaemelés sem került érvényesítésre.

Európa – Latin-Amerika
Korlátozott a rendelkezésre álló hajótér, április elsejétől a keleti és nyugati partra egyaránt érvényes általános tarifaemelés került bevezetésre.

Európa – Ázsia
Az áru további feltorlódását elkerülendő a Maersk leállította a foglalásokat. Alapvetően stabil kapacitás jellemző, a NAP, SAP régiókra április elsejétől általános tarifaemelés került bevezetésre.
2012 márciusában létrejött a G6, a hajósok együttműködési megállapodása.

Amerikai Egyesült Államok - Európa
A vonalat kapacitás problémák nem jellemzik, stabil díjszint jellemző. Az északi kikötők tekintetében a díjak csökkenésére lehet számítani

Amerikai Egyesült Államok – Ázsia
A fennálló kapacitás problémák mérséklődése várható, a márciusra tervezett tarifaemelést április közepére halasztották.

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.





Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.