ajánlatkérés

Sajtószoba


A DHL stratégiája és céljai

 
A DHL erős márkaneve és globális jelenléte stabil piaci pozíciót biztosít a világ vezető logisztikai szolgáltatója számára. A Csoport a 2008-as évet kulcsfontosságú stratégiai problémák megoldásával töltötte, megteremtve ezzel a jövőbeli növekedés alapjait alapvető tevékenységi köreiben.

A Postbank eladásának elfogadása
Leányvállalata, a Deutsche Postbank AG számára megbízható partnerre lelt a Deutsche Bankban. A gondterhes piaci klíma ellenére sikerült kellően vonzó feltételeket megteremteni a tranzakcióhoz, aminek révén a Csoport új jövőképet vázolt fel. A jövőben a hangsúlyt alaptevékenységeire helyezi át – posta, expressz és logisztika –, és fokozatosan kilép a pénzügyi szektorból. A Deutsche Post és a Postbank vállalatokkal ugyanakkor még 2012 után is közös fiókhálózatot fog üzemeltetni.

Az Egyesül Államokbeli Expressz üzletág átszervezése
Egy másik, jelentős következményekkel járó döntés az Egyesült Államokbeli Expressz üzletágát érintette, ahol a futárszolgálati alaptevékenységekre való átszervezéssel próbálta meg csökkenteni a veszteségeket és mérsékelni kockázatait. A döntés következtében javult az ügyfelek kiszolgálása az Egyesült Államokban, és a Csoport továbbra is megbízhatóan nyereséges teljesítményt nyújt befektetői számára. Az átszervezés nem érintette az Amerikai Egyesült Államok egyéb DHL üzletágait.

Programok a növekedés és a nyereség serkentésére
A DHL  elhivatott az ügyfelek, a munkavállalók, a befektetők és a társadalom irányában. Felelősségének központi eleme annak biztosítása, hogy a működés nyereségessége mellett a fenntartható fejlődést szolgálja. Az említett célok elérése érdekében számos csoportszintű programot indított útjára:

First Choice
"Minél jobban ismerjük ügyfeleink igényeit, annál jobban meg tudunk felelni azoknak." A DHL számos üzletágában felmérést készített ügyfelei között annak megállapítására, hogy mennyire elégedettek szolgáltatásaival. First Choice programja keretében szisztematikusan értékelia felmérés eredményeit, amelyeket szolgáltatási minőségét bizonyos jellemzőinek javítására használja fel. A program sikere mi sem bizonyítja jobban, mint hogy minden olyan szervezeti egység, amely végrehajtotta a folyamatok felülvizsgálatát, bizonyíthatóan magasabb ügyfél-elégedettséget ért el. 2008-ban ez a Csoport árbevételének növekedéséhez vezetett. Sőt, a DHL márkanév és a Global Business Services alatt működő üzletágak sikeresen csökkentették költségeiket is.

EOS
Munkavállalói felmérésének célja a munkavállalói elkötelezettség mérése és előmozdítása. A felmérés összegzi a munkavállalók ismeretét a kulcsfontosságú stratégiai problémákról, illetve hogy mennyire azonosulnak a vállalati értékekkel. A rendszeres visszacsatolás növekvő átláthatóságot eredményez, ami a DHL vállalati és vezetőségi kultúrájának központi eleme.

Roadmap to Value
Tőkepiaci programjának célja, hogy ne csak ügyfelei és munkavállalói, hanem mindazon befektetők számára is az első számú választás legyen a DHL, akik a logisztikai iparággal kívánnak foglalkozni. A programban 2008-ban jelentős előrelépést ért el. Mivel azonban a gazdasági klíma az év során tovább romlott, a Roadmap to Value programot úgy bővítette a cégcsoport, hogy egy széles körű költségcsökkentő elem is belekerült. 2009 és 2010 között a Csoport 1 milliárd euróval csökkenti közvetett költségeit.

Go Green program
A logisztikai ipar a globális kereskedelem elmúlt időszakban tapasztalt ugrásszerű növekedésének egyik fő kedvezményezettje. A megnövekedett áruforgalom ugyanakkor magasabb szén-dioxid kibocsátáshoz vezetett, amely a klímakutatók szerint a globális felmelegedés legfőbb oka. Az ágazat legnagyobb vállalataként  a DHL komolyan veszi környezetvédelmi felelősségét. Ezért dolgozta ki a csoportszintű GoGreen programot, amely a csoport klímavédelmi céljainak szisztematikus elérésére törekszik.

Jövőbeli alaptevékenységeink

A DHL márka egyet jelent az átfogó termékportfolióval és világszintű logisztikai jelenléttel. EXPRESS, Global FORWARDING, FREIGHT és SUPPLY CHAIN divíziói vonzó piaci szegmensekben működnek. A Csoport célja, hogy továbbra is kiaknázza a logisztikai iparágban rejlő növekedési lehetőségeket.  Képességeinek szoros integrálásával olyan szolgáltatásokat és megoldásokat kínál ügyfeleinknek, amelyek pontosan az ő igényeiknek megfelelően vannak kialakítva.

 

A fordításban a Reflex Fordítóiroda működött közre. www.reflex.hu

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.
Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.