ajánlatkérés

Sajtószoba


Fenntarthatóság a vállalati stratégia középpontjában

Sajtóközlemény Bonn, 2010. április 26.

A Deutsche Post DHL április 26-án tette közzé 2009/2010. évi Vállalati Felelősségvállalási Jelentését. Az alábbi interjúban Frank Appel, a vállalat vezérigazgatója a Csoport széles körű fenntarthatósági stratégiájának eredményeiről számol be.

Appel úr, mit gondol a 2010. évi Vállalati Felelősségvállalási Jelentésről?

Frank Appel: A 2010. évi Vállalati Felelősségvállalási Jelentés egy fontos tényt bizonyít: a fenntartható üzleti gyakorlatok sikerességét nem szavakban, hanem tettekben mérik. A jelentés tevékenységek gazdag tárházáról számol be, és megvizsgálja a stratégiánk, valamint az ahhoz kapcsolódó programok megvalósításakor alkalmazott többrétegű megközelítési módot. Folyamatosan közelebb kerülünk céljainkhoz a környezetvédelem, a társadalmi szerepvállalás és a felelősség területén.

A vállalati felelősséget a 2015. évi stratégia szerves részévé tették. Miért?

Mi vagyunk a világ legnagyobb logisztikai vállalata, aki egyúttal a világ egyik legnagyobb munkaadója is. Ez nagy lehetőség, de óriási felelősség is. Lehetőség arra, hogy sikeres vállalat legyünk, aki a munkavállalók, ügyfelek és befektetők első számú választása. De felelősség is, hogy figyeljünk mindenre, ami körülöttünk zajlik. Számunkra a fenntarthatóság a következőt jelenti: egyrészről a felelősségteljes tervezést és üzletvitelt, másrészről pedig vállalati felelősségvállalást és az annak megfelelő magatartást. Csak így válhatunk mindenki első számú választásává, és csak így lehetünk sikeresek.

Hogyan ötvözhető egymással az üzlet és a felelősségvállalás?

Erre számos példa van. Hadd említsem meg például GoGreen környezetvédelmi programunkat: 2020-ig 30%-kal szeretnénk növelni CO2-hatékonyságunkat a 2007-es szinthez képest. Az ennek érdekében tett eddigi lépések nyomán 2009-ben három százalékponttal sikerült növelnünk CO2-hatékonyságunkat 2008-hoz viszonyítva.

Ilyen ütemű fejlődés csak úgy érhető el, ha mi magunk is sokat dolgozunk. De szükségünk van ügyfeleink és alvállalkozóink elkötelezettségére is. Repülőgépeinket például fokozatosan lecseréljük új, energiahatékony modellekre. Földi flottánkhoz pedig tökéletesített útvonaltervező rendszereket használunk, és munkavállalóinknak vezetési képzést biztosítunk. GoGreen szolgáltatásaink majdnem 30 országban elérhetők, és sok ügyfél veszi igénybe azokat. Így a több mint 700 millió szállítmány célba juttatásából adódó CO2-kibocsátásunkat ellensúlyozni tudtuk a 2009-es környezetvédelmi projektekben végzett munkával. A Vállalati Felelősségvállalási Jelentés sok más példát is tartalmaz.

Nem csak környezetvédelemről beszélünk. Tud más példákat is említeni?

Természetesen, a környezetvédelem nem az egyetlen központi elem. Ezért „Living Responsibility” (Élő felelősség) fenntarthatósági stratégiánkat három területre irányítjuk: a környezetre, a katasztrófa-elhárításra és az oktatásra. Katasztrófa-segélyező csapataink ismét számos küldetést hajtottak végre, és az UNDP-hez csatlakozva elindítottunk egy kritikus megelőzési projektet „Get Airports Ready for Disaster” (Tegyük katasztrófabiztossá a reptereket) címmel. A Teach First Germany szervezettel ápolt partnerkapcsolatunknak most kezd beérni a gyümölcse. Szeretném hangsúlyozni, hogy minden programunk kizárólag munkavállalóink erőfeszítéseinek köszönhetően lehet működőképes. És csak az ő támogatásukkal érhetünk el fenntartható hatást.

A 2015. évi stratégiában „a tiszteletet és az eredményeket” mint alapértékeket hangsúlyozzák – ez munkavállalói stratégiájuk része?

Mindenféleképpen. Évente munkavállalói felmérést végzünk, amelyben részletes kérdéseket teszünk fel a Csoportra jellemző közszellemmel, perspektívákkal és véleményekkel kapcsolatban. Tavaly mintegy 370 000 kolléga vett részt a felmérésben. A visszajelzések alapján programokat dolgozunk ki a kollégák aggodalmainak orvoslására. Az emberekre vonatkozó stratégia prioritásként kezeli a tisztelet és az eredmények alkalmazását, vagyis arra fókuszál, hogy a vezetők miként kommunikálnak a munkavállalókkal, és miként dolgozhatunk ki életpályákat a tehetséges munkavállalók számára.

Mire különösen büszke a Vállalati Felelősségvállalási Jelentés olvasásakor?

Büszke vagyok arra, hogy rendkívül gyorsan sikerült kiküldenünk katasztrófa-segélyező csapatainkat az olyan katasztrófa sújtotta területekre, mint Haiti vagy Chile, ahol a csapatok professzionális és értékes segítséget nyújtottak. Ezen kívül a Teach First Germany szervezettel való együttműködésünk igen sikeres első éven van túl, és további bővülés elé néz. Ugyancsak nagyon elégedett vagyok a környezetvédelmi területen megvalósított előrelépéssel – ez fontos a bolygónk számára, nekünk mint vállalatnak, illetve végső soron ügyfeleinknek is, akik nagy jelentőséget fognak tulajdonítani a jövőben tanúsítandó fenntartható és felelős magatartásnak.

Végül örömmel látom, hogy a fenntarthatóság melletti elkötelezettségünknek nemzetközi visszhangja is van: tavaly fenntarthatósági stratégiánk elismeréseképpen elnyertük a német fenntarthatósági díjat, az Egyesült Nemzetek Irodája pedig egy személyes levélben „figyelemreméltónak” nevezte fenntarthatósági jelentésünket. A Deutsche Post DHL alkalmazottai által végzett munka és az általuk tanúsított elkötelezettség ilyen jellegű elismerése rendkívüli büszkeséggel tölt el.

 

 

A fordításban a Reflex Fordítóiroda működött közre. www.reflex.hu

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.
Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.