ajánlatkérés

Sajtószoba


Hogyan alakítja át a logisztikai ágazatot a fenntarthatóságra való törekvés?

A Deutsche Post DHL „Towards Sustainable Logistics” című tanulmányának megjelenését követően a cégcsoport megbízásából Indiában, Kínában, az Amerikai Egyesült Államokban, Brazíliában, az Egyesült Királyságban és Németországban végeztek online felmérést a „zöld” trendekkel kapcsolatban.

A kutatásban résztvevő országokban 3.600 ügyfél - 1.800 magánszemély és 1.800 vállalat véleményét kérdezték arról, hogy a fenntarthatóságra való törekvés hogyan alakítja majd át a logisztika ágazatot.

Az alábbiakban a felmérés eredményeiről készült összefoglalónkat olvashatja:

1. Arra kérdésre, hogy melyek a világ legsúlyosabb problémái a válaszadók többsége elsőként a klímaváltozást jelölte meg:   

A fogyasztók 60%-a gondolja úgy, hogy a klímaváltozás a legsürgetőbb probléma ma a világon, amit a szegénység, éhezés és a tiszta víz hiánya (58%), valamint a globális gazdasági válság (42%) követett a rangsorban.

 2. Talán meglepő, de Ázsiában gondolják leginkább azt, hogy mielőbb cselekedni kell a klímaváltozás miatt:

Ázsiában a megkérdezettek többsége a klímaváltozás elleni küzdelmet tekinti messze a legnagyobb globális kihívásnak. Az ázsiai fogyasztók 70%-a szerint ez a világ legsúlyosabb problémáinak egyike. 18% szerint még a szegénységnél, éhezésnél és a tiszta víz hiányánál is nagyobb gondot jelent. Európában a szegénységgel közel azonos súlyú, Amerikában annál kevésbé égető problémának gondolják.

 3. Az előzőhöz hasonlóan a fenntartható logisztika sem a jómódú európai lakosok privilégiuma:

Sőt, több partner cég vélekedik úgy Ázsiában és Amerikában, mint Európában, hogy egyre nagyobb a jelentősége a környezetbarát szállítmányozási megoldásoknak: az amerikai és brazil válaszadók 73%-a, a kínai és az indiai ügyfelek 66%-a mondja azt, hogy egyre fontosabbak a zöld logisztikai megoldások, míg az európai ügyfelek körében ez az arány csak 45%.

 4. A fenntarthatóság nem egy marketing trükk – napjainkra az üzlet szerves részévé vált:

A zöld szállítmányozási megoldások jövőbeni alkalmazását tekintve a költségtakarékosság (10-ből 8.3 pont) ugyanolyan lényeges tényező, mint a vállalat hírneve (8.3 pont) vagy a vállalati felelősségvállalás (8.5 pont). Ezzel szemben a marketing vagy a márkáról alkotott kép kevésbé játszik ebben szerepet.

 5. Folyamatosan növekszik azoknak a száma, akik úgy vélik, hogy a logisztikának stratégiailag fontos szerepe van a CO2 csökkentésében:

A felmérésben megkérdezett ügyfelek mintegy 63%-a vélekedik úgy, hogy a vállalatok a globális szén-dioxid kibocsátás csökkentésének kulcstényezőjeként tekintik a szállítmányozást.

6. A vállalkozások a logisztikai környezet átalakulására számítanak:

A felmérésben résztvevők 63%-a vélekedik úgy, hogy az ágazat szereplői között még szorosabb lesz az együttműködés, illetve 64% gondolja, hogy a CO2 címkézés sztenderd gyakorlattá válik. Továbbá a magánszemélyek 52%-a mondja azt, hogy nagyobb figyelmet kívánnak fordítani a CO2 címkével ellátott termékek és szolgáltatások igénybevételére.

 7. A vállalkozások hajlandóak arra, hogy alkalmazzák a zöld logisztikai megoldásokat:

Amíg a magánszemélyek 51%-a nyilatkozott úgy, hogy az olcsóbb logisztikai megoldásokkal szemben előnyben részesítik a zöld szállítmányozási szolgáltatásokat, a vállalkozások 57%-a jelezte, hogy a következő években inkább a drágább, de környezetbarát megoldásokat kínáló logisztikai szolgáltatót választják.   

 8. Az üzleti szféra abszolút pozitív hozzáállást tanúsít:

Nem meglepő, hiszen a megkérdezett vállalkozások 65%-a számít arra, hogy a jogszabályi környezet sokkal szigorúbbá válik a következő években.

 9. A felmérésben résztvevő vállalatok több mint 50%-a válaszolt úgy, hogy a CO2 kibocsátás csökkentés lehetősége foglalkoztatja őket:

Az említett vállalatok több mint kétharmada a szén-dioxid csökkentés érdekében már konkrét célokat tűzött ki és megvalósítási terveket foganatosított.

 10. A nagyobb méretű vállalatok járnak az élen:

A zöld szállítmányozási megoldásoknak tulajdonított jelentőség tekintetében a vállalat mérete kulcsfontosságú tényező. Világszinten az ötszáznál több főt foglalkoztató vállalatok 77%-ának, az egyszemélyes vállalkozások 41%-ának fontos a környezetbarát szállítmányozás. 

 11. A vállalkozásoknak nagyok az elvárásaik a kormányzattal szemben:

A megkérdezett vállalatok 70%-a gondolja, hogy törvényekre van szükség ahhoz, hogy jelentős elmozdulás történjen a fenntartható logisztika irányába. Ezzel ellentétben a magánszemélyek kevésbé számítanak a kormányzati intézkedésekre: a felmérésben résztvevő magánszemélyek mindössze 53%-a véli, hogy a jogi háttér szigorítása hatékonyabb eszköz, és a válaszadók fele vélekedik úgy, hogy a politikai intézkedések lehetnek igazán hatással a klímaváltozás elleni küzdelemre.

 12. A fogyasztók elvárják, hogy a megoldásokat felkínálják számukra:

A magánszemélyek kétharmada várja el azt, hogy a környezetbarát logisztikai szolgáltatások a hagyományos szállítmányozási megoldásokkal azonos áron legyenek elérhetők. Ezzel szemben a vállalkozások 56% gondolja azt, hogy a fogyasztók az olcsóbb megoldásoknál többre értékelik a drágább, de környezetbarát szolgáltatásokat.

  2011. június 9.

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.
Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.