ajánlatkérés

Sajtószoba


Már négy éves tapasztalat az ipari projekt szállítások terén

A DHL Global Forwarding Magyarországon 2009-ben vezette be az ipari szállítások szolgáltatását. Az azóta eltelt időszakban több, nagy kihívást rejtő feladatot oldott meg sikeresen, amely annak köszönhető, hogy a magyarországi egység mögött globális ipari projekt hálózat áll képzett és elkötelezett kollégákkal, valamint kedvező ár/érték arányú szolgáltatásokkal.

Szinte napra pontosan négy éve újabb tevékenységgel bővült a magyarországi DHL Global Forwarding szolgáltatásainak köre, így a hagyományos légi és tengeri szállítás mellett komplex ipari projekt szállítások lebonyolítását is vállaljuk. Az új szolgáltatással nagyméretű, az átlagostól eltérő szerkezetek – többek között ipari motorok, turbinák, tartályok, túlsúlyos vagy túlméretes eszközök, berendezések -, valamint infrastruktúra-fejlesztési projektek belföldi és nemzetközi szállításához nyújtunk személyre szabott logisztikai megoldásokat. Ezt a szolgáltatásunkat kezdetektől fogva elsősorban az építőipar, az energiaipar, a nehézipar, valamint a bányászati, a petrokémiai, gáz- és olajtermelő ágazat számára kínáljuk. Ebben a szegmensben leginkább a kombinált szállítási módozatok a népszerűek, amelyek vasúti, vagy tréleres előfutást, majd uszállyal történő továbbszállítást, vagy tréleres előfutást és tengeri hajós továbbszállítást igényelnek.

„Az elmúlt négy évben jelentős tapasztalatra tettünk szert ebben a meglehetősen speciális szegmensben” – mondta Arany Szabó Viktor, ipari projekt menedzser. A DHL Global Forwarding magyarországi csapata az elmúlt évek során több sikeres szállítást bonyolított le.

A szakember szívesen emlékszik vissza arra a megbízásra, amely egy összesen 188 tonna súlyú, 45 elemből álló mederkotró berendezésről szólt. A feladat az alkatrészek festéséből, a próbaszerelésből, valamint a berendezés magyarországi feladási ponttól a rotterdami kikötőbe való eljuttatásából állt. A munkát több mint két hónapos felkészülés előzte meg. Az előkészítés során számtalan megbeszélés zajlott, előzetes bejárással kezdődött a projekt. A szállítások megkezdése előtt a szállításhoz szükséges valamennyi engedély bekérése megtörtént, elkészült az útvonal- és a rakodási terv is. A feladatnál nagy kihívást jelentett, hogy a gabonaszezon miatt nehézkes volt szabad uszályt, valamint a Duna ezen szakaszán megfelelő tapasztalattal rendelkező hajóst találni, de a jó előkészítésnek köszönhetően a DHL sikerrel zárta a munkát.

Egy másik megbízás során Budapestről Kínába szállított a társaság egy olajipari berendezést. A szállítmány teljes súlya 66 tonnát tett ki, a 2 elem egyenként 30,5 hosszúságú volt. A szállítmányt az AN 124-100-as repülőgéppel juttatták el Kínába úgy, hogy a gép teljes hosszát ki is használták, miközben a gép teherbíró kapacitásának csak a felét vették igénybe. A DHL feladata volt az elemek  beléptetése a reptérre, a rámpa megépítése a reptéren a rakodáshoz, a túlméretes elemek áthelyezése daruval a rámpára, valamint az elemek begörgőzése a rakodótérbe.  Kihívásként megemlíthető a hétvégi rakodás a reptéren, valamint a kényszer, hogy az áru érkezzen meg a reptérre a pénteki kamionstop előtt. Ezek mellett jelentős feladat volt még a szükséges engedélyek beszerzése, a reptérbiztonsági előírásoknak való megfelelés biztosítása, valamint a leszállási engedély megszerzése a kínai újév idején.

„Ahogy a fentiekből is látszik, minden szállításnál új kihívások elé nézünk és minden esetben a legfontosabb, hogy ügyfelünk a lehető legjobb, legpontosabb és legjobban követhető szolgáltatást kapja” – mondta Arany Szabó Viktor. Általában azt kell elszállítani, ami még nincs is készen, azonban a feladat precíz megoldásához az ügyfél közreműködésére is nagyban szükség van. „A legnagyobb segítséget akkor kapjuk ügyfeleinktől, ha a szállítási dátumokat minél pontosabban tudják megadni, mert így lehet a legpontosabban megtervezni a szállítmányaik eljuttatását, és így tudunk számukra nagyon jó árat is biztosítani” – hívja fel a figyelmet a szakember. Sok esetben az első árajánlat természetesen csak indikáció, mert még a megrendelő sem ismeri az áru pontos súlyát, nem rendelkezik információval az áru halmozhatóságára és emelési, rögzítési pontokra vonatkozóan.

„A lehetséges útvonalak feltérképezését, megvalósíthatósági tanulmányok készítését és a kockázatelemzést követően tervezzük meg a szállítási útvonalat és a logisztikai kiszolgálást. Nagy hangsúlyt fektetünk a szállítás ütemezésére, a folyamatosság biztosítására” – mondta a szakember.

A DHL Global Forwarding versenyelőnyét az adja az ipari projekt szállítások terén, hogy versenyképes árakat kínál és bármilyen megvalósítási módot tud alkalmazni. A magyarországi egység mögött tényleges globális ipari projekt hálózat áll képzett és elkötelezett kollégákkal, akik kedvező ár/érték arányú szolgáltatást nyújtanak. Az elmúlt négy év tapasztalatai szerint sokkal több lett az extrém súlyos, 100 tonna feletti áruszállítás, és megnövekedett a hosszú áruk szállítása is. A célállomások tekintetében túlsúlyba került az Indiai Szubkontinens, Észak Afrika, Oroszország. A következő időszakban várhatóan a dunai hajózás felé történik egy eltolódás a jelentősen túlméretes/túlsúlyos szállítmányoknál illetve a „kicsi” túlméretes küldeményeknél már most is a gyors közúti előfutásra van igény az elhajózás kikötőig, hogy minél előbb elhajózzon a szállítmány.

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.
Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.