ajánlatkérés

Sajtószoba


Milyen trendekre lehet számítani az autóiparban?

Ahogy az autóipar a fejlődő országokban tapasztalható növekedésnek, valamint a környezetbarát mobilitást elősegítő technológiai áttöréseknek köszönhetően magasabb sebességi fokozatba kapcsol, úgy lesz egyre komplexebb a szektort kiszolgáló ellátási lánc, amely innovatív és összehangolt megoldásokat követel meg valamennyi logisztikai szolgáltatótól.

Az elmúlt években nyugaton ugyan számos nehézséggel kellett szembenézni az autóiparban, az új piacokon komoly növekedésre van kilátás. Alapvetően az ún BRIC-M országok (Brazília, Oroszország, India, Kína és Mexico) és Ázsia az ágazat fejlődésének mozgatórugói. A gépjármű értékesítés terén az ázsiai térségben évi 9%-os bővüléssel lehet számolni, ami 2015-ig évi 7,2%-os növekedést jelent a szektorban.

Egyes elemzések szerint (Booz & Company) 2018-ra a személygépkocsik iránti globál kereslet 50%-a a fejlődő országokban jelentkezik, ami 30%-kal haladja meg a 2008-as szintet. A kereslet dinamikája a gyártókat arra ösztönözte, hogy az operáció jelentős részét a potenciállal rendelkező országokba helyezzék át. Mindezek mellett az autóiparban egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a fejlődő piacokra belépő új szereplők (pl. a Tata Indiában - Jaguar Land Rover, a Geely Kínában - Volvo, a régió helyi alkatrész beszállítói), illetve az említett földrajzi-gazdasági átrendeződés.

A globalizáció, a jogszabályi környezet, az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások kihívást jelentenek mind a gyártók, mind a logisztikai szolgáltatók számára. A járműgyártók például válaszként az egyre zöldebb megoldások iránti igényre és a növekvő üzemanyag költségekre új vállalati értékeket fogalmaznak meg és innovatív technológiai megoldásokkal jelentkeznek a piacon.

Logisztikai szempontból az új alkatrészek, high-tech eszközök, biztonsági előírások valamint a CO2 kibocsátás csökkentését szolgáló berendezések miatt egyre magasabb elvárásoknak kell megfelelni. A hibrid és az elektromos járművek akkumulátorai például speciális tárolást és szállítást igényelnek.

Az autóipar az egyik kulcsfontosságú szektor a DHL cégcsoport számára. „Alapvető erősségünk, hogy a DHL hálózata globális lefedettséget biztosít, és egyben lehetővé teszi, hogy más régióban, más szektorban szerzett tapasztalatainkat is hasznosítani tudjuk” – mondta Pál Attila, a DHL Global Forwarding kereskedelmi igazgatója. „A megváltozott igényeknek megfelelően folyamatosan új megoldásokat fejlesztünk ki. Ősszel induló, úgynevezett Automotive Competency Center (ACC) szolgáltatásunk például lehetővé teszi autóipari partnereink számára, hogy a helyi operáció által biztosított folyamatos monitoring, kontroll és riport révén a leghamarabb értesüljenek minden felmerülő akadályról. Az ügyfél igényeinek megfelelően az ACC osztály azonnal kezeli is a felmerülő akadályt, így elkerülhetőek például a késésből adódó gyártósor leállások.”

2012. július 11.

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.
Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.