ajánlatkérés

Sajtószoba


Vulkánkitörés után - gazdasági élénkülés előtt

Sajtóközlemény, Budapest, 2010. május 26.

 „Több mint egy éve hatalmas nyomás nehezedik a légi és tengeri szállítmányozási piacra, amely soha nem látott veszteséget és változásokat eredményezett az ágazatban. Tengeri flották üzemen kívül helyezésével, repülőgépjáratok törlésével és egyes szolgáltatások megszűntetésével a légi- és hajóstársaságok sorra csökkentették fuvarkapacitásaikat. A fuvardíjak az általános tarifaemelés és a csúcsidőszaki pótdíjak bevezetésének következtében jelentősen megnőttek. A piacnak és az ügyfeleknek azok a hirtelen zavarok sem kedveztek, mint amilyet például az izlandi vulkánkitörés vagy egyes országok adminisztratív és biztonsági intézkedései okoztak. Akár egy pár napos kimaradás a rendszeres forgalomban azonnali árutorlódással és díjnövekedéssel járhat, ahogy azt az idei évben tapasztalhattuk” – összegezte Pál Attila, a DHL Global Forwarding magyarországi kereskedelmi igazgatója.

 

A magyarországi vállalkozások piacát is jellemző kiélezett versenyhelyzet az olcsóbb (ugyanakkor csak hosszabb tranzitidőt garantáló) szállítmányozási megoldások igénybevételére, s ezzel együtt jobban előrelátó tervezésre kényszeríti a kisebb cégeket.  A kedvezőbb díjakat biztosító gyűjtő-, illetve tengeri szállítmányozás ebből kifolyólag a leginkább elfogadott a kis- és középvállalkozások  körében. A jelenlegi gazdasági szituáció ugyanakkor ez utóbbi szállítmányozási módozatot is negatívan befolyásolja. Pál Attila elmondta, hogy a hajóstársaságok közelmúltban nyilvánosságra hozott menetrendje szerint a piacon akár további kapacitáscsökkentés, vagy a sebesség 25 csomóról 14-16 csomóra történő csökkentése várható. Ez bizonyos útvonalakon akár 7 nappal is növelheti a tranzitidőt.

 

„Annak érdekében, hogy a DHL Global Forwarding a megváltozott piaci helyzetben is a lehető legkedvezőbb megoldásokat biztosíthassa partnereinek, az elmúlt időszakot a fejlesztések előkészítésére használta fel” – összegezte a cég stratégiáját a kereskedelmi igazgató. „Piacvezető légi- és tengeri szállítmányozóként az a feladatunk, hogy a megváltozott piaci körülményekben  is optimális megoldási lehetőségeket kínáljunk. Egy kis- és középvállalkozás számára életbevágóan fontos a kedvező ár- érték arány, a tranzitidő rugalmasságáról és a biztonságról nem is beszélve.  Nem mindegy például, hogy megoldja-e a szolgáltató a vámügyintézést és a szállításhoz kapcsolódó adminisztratív teendőket, konszolidálás miatt várakoztatja-e a kisebb szállítmányokat. Ezek ugyan apróságnak tűnnek, de sokszor kiemelt jelentőséggel bírnak.

 

A DHL Global Forwarding számos új szolgáltatást fejlesztett ki ügyfeleinek, gondolva a KKV szegmens speciális szükségleteire is. Direkt import tengeri gyűjtőkonténerek működtetésével biztosítja, hogy adott ázsiai kikötőkből kizárólag a magyar DHL áruit tartalmazó szállítóeszköz Budapesten kerüljön először kinyitásra. Ez nemcsak a jelenleg elérhető legrövidebb tranzitidőt, de a legmagasabb fokú árubiztonságot is garantálja.

 

A légi- és tengeri szállítás mellett működőképes alternatívát jelenthetnek a különböző szállítási módozatokat kombináló multimodális (leggyakrabban tengeri-légi, vasúti-légi) megoldások elsősorban az Ázsia- Magyarország import viszonylatban.

A DHL csoport kollaborációjaként 2010 júniusától bevezetett légi-közúti szolgáltatás például Európán belül az ügyfél igényeihez igazodóan 24 óra és 10 nap közötti tranzitidőt biztosít kiemelten kedvező díjakkal párosulva. Az ügyfelek tranzitidő-elvárásához igazodó, de lehető leggazdaságosabb megoldást expressz légi vagy akár gyűjtős közúti megoldás alkalmazásával biztosítja a cég.

 

Nemzetközi szinten a világgazdasági trendforduló első jeleit a DHL Global Forwarding már érzékeli. A nemzetközi DHL csoport nemrég nyilvánosságra hozott 2010. első negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a légi és tengeri szállítmányozással foglalkozó üzletág az év első három hónapjában volumenben és értékben számolva egyaránt jelentős forgalomnövekedést ért el a múlt évhez képest.

A biztató számok mögött az elemzések 3 okot vélnek: a recesszió lassú elmúlása, számos új ügyfél és megrendelés elnyerése, valamint a korábbiaknál még hatékonyabb és fókuszáltabb működés egyaránt hozzájárult a növekedéshez. Természetesen a fuvardíjak folyamatos növekedése is egy automatikus bevétel növekedést generált az elmúlt időszakban.

 

„Magyarországon még korai hasonló fejlődésről beszélni” – mondta Pál Attila. „Arra koncentrálunk, hogy szakértelmünk és hálózatunk révén segítsünk ügyfeleinknek az optimális megoldás megtalálásában. A hajós- és légitársaságokkal kialakított stratégiai  kapcsolataink révén napi szinten biztosítjuk a szükséges kapacitásokat, alternatív útvonalakat és megoldásokat dolgozunk ki.

Fontos számunkra, hogy partnereink  saját értékteremtő tevékenységükre tudjanak koncentrálni, mi pedig megteremtsük az ehhez szükséges szállítmányozási hátteret.” – mondta Pál Attila. 

 

Vissza

A szakértő válaszol

KKV Szállítás Szakértő Kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal! Kérdezze szakértőnket.
Tengeri és légi szállítás, vámügyintézés, szállítmánybiztosítás
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához, melyekről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.