Légi import szállítmányozás az Amerikai Egyesült Államokból
A 2007. évi átvilágítási törvény értelmében (9/11 Commission Act of 2007) 2010. augusztus 3-tól minden, az Amerikai Egyesült Államokból utasszállító gépen továbbításra kerülő légi küldeményt 100%-ban át kell világítani.
Az átvilágítást kizárólag az ún. „Szabályozott ügynök” (Regulated agent) státusszal rendelkező repülőterek, légitársaságok, légi szállítmányozók, valamint átvilágítási állomásként (Certified Cargo Screening Facility, CCSF) minősített légi- és hajóstársaságok, szállítmányozók, harmadik fél logisztikai szolgáltatók végezhetik.
Az Amerikai Egyesült Államokban a DHL Global Forwarding rendelkezik a legkiterjedtebb jogosultsággal, jelenleg 18 auditált átvilágítási ponton vizsgálja át és látja el a megfelelő jelöléssel a feladásra szánt szállítmányokat.
A téma kapcsán néhány hasznos információval kívánunk segíteni az Egyesült Államokból importáló partnereinknek:
- A törvény értelmében átvilágítandó egységnek a fuvarlevél szerinti különálló elemek minősülnek. Ha palettás, fóliázott, több egységből álló szállítmányról van szó (pl. több kartondoboz egy fóliázott palettán), az átvilágítás során lebontják a fóliát és az árut egységenként vizsgálják át. Amennyiben egy doboz paletta áru kerül feladásra, átvilágítás szempontjából azt egy egységnek tekintik. Az átvilágítási idő és a költségek csökkentése érdekében a palettázott dobozok számának minimalizálására érdemes törekedni.
- Az átvilágítás költsége beépül a biztonsági felárba (SSC).
- Mindenképpen célszerű az áruk átvilágítására jogosult szállítmányozó partnert választani annak ellenére, hogy ebben az esetben is egy minimálisan megnövekedett tranzitidővel kell számolni.
- Ha az áru olyan szállítmányozó közvetítésével kerül feladásra, amely nem rendelkezik CCFS minősítéssel, a kötelező átvilágítást a légitársaság végzi. A légitársaságok esetleges túlterheltsége miatt, akár több órás várakozás is előfordulhat.
További részletekkel kapcsolatosan érdeklődjön szakértőinktől.