Bár a világkörüli zenei turnék igen komoly előkészítést és komplex logisztikai szervezési munkát igényelnek, a Coldplay tovább fokozza ezt az összetett feladatot azzal, hogy igen ambiciózus célt tűzött ki a Music Of The Spheres turné kapcsán. A zenekar terve az, hogy a lehető legfenntarthatóbb módon valósuljon meg a koncertsorozat és legalább 50%-kal csökkenjen a rendezvény CO₂-kibocsátása.
A fenntartható szállítmányozás és logisztika úttörőjeként a DHL szakmai tapasztalatával támogatja őket ezen az úton.
“Piacvezetőként a mi felelősségünk, hogy a változás élére álljunk, valamint más üzleteket és márkákat is ösztönözzünk a fenntartható megoldások alkalmazására. Megtiszteltetés számunkra és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Coldplay a DHL-t választotta céljai elérése érdekében.” – mondta Monika Schaller, a Deutsche Post DHL Group vállalati kommunikációért, márkázásért és fenntarthatóságért felelős ügyvezető alelnöke.
A DHL szakértelme és fenntartható megoldásai
A DHL széles körű tapasztalattal rendelkezik a fenntartható logisztikai megoldások terén, ezért esett rá a Coldplay választása. A világ vezető logisztikai szolgáltatójaként a vállalat elsősorban a fenntartható szállítás terén támogatja a zenekar erőfeszítéseit a CO₂-kibocsátás csökkentését célzó sokoldalú megközelítéssel.
A DHL GoGreen Plus szolgáltatásai a logisztikai tevékenységekkel összefüggő emisszió és a teljes ellátási láncban jelentkező egyéb környezeti hatások csökkentésére kínálnak megoldást az ügyfelek számára. A tengeri és a légi szállítások káros kibocsátásait fejlett bioüzemanyagok alkalmazásával csökkenti. A közúton történő szállításokhoz elektromos járművek és bio-LNG üzemanyaggal (organikus hulladékból származó cseppfolyós földgáz) működő teherautók állnak rendelkezésre. Az ellátási lánc fennmaradó részének klímasemlegesítéséhez offsetting útján kompenzálja a karbonkibocsátást. A DHL biztosítja, hogy a szolgáltatásaival elért alacsonyabb CO₂-kibocsátás teljesen transzparens módon az ügyfél oldalán legyen kimutatható és elszámolható.
Fenntartható turné új modellje
A DHL által nyújtott fenntartható logisztikai megoldások mellett a Coldplay több intézkedést is bevezetett, hogy minél alacsonyabb legyen a turné karbonkibocsátása és minél kevésbé terhelje a környezetet. A koncertek energiaellátását megújuló energiaforrások (szél- és napenergia) és minősített, megújuló biodízel biztosítja. Csúcstechnikájú kinetikus padlók és elektromos kerékpárok segítségével működtetik a ventilátorokat.
A zenekar ígéretet tett arra is, hogy minden eladott koncertjegy után ültet egy fát, valamint karbon offsetting projektek finanszírozásával gondoskodnak arról, hogy a turné karbonkibocsátását meghaladó mértékű legyen a kompenzáció.
A DHL és a Coldplay azt reméli, hogy Music Of The Spheres turné jó példaként szolgál más művészek számára, hogy az élőben koncertező zenekarok és a zeneipar szereplői is elmozduljanak az ultra alacsony karbonkibocsátás és a fenntartható jövő irányába.
Összhangban a vállalat nettó zéró kibocsátást célzó fenntarthatósági stratégiájával („Mission 2050”), a DHL elkötelezett az olyan logisztikai megoldások mellett, amelyek a teljes logisztika iparág dekarbonizációját szolgálják. A Deutsche Post DHL Group 2030-ig megfogalmazott félidős fenntarthatósági ütemterve szerint a cégcsoport köztes célok teljesítésére törekszik. Ilyen cél az, hogy üzemanyagigényének legalább 30%-át fenntartható üzemanyagokkal fedezze. A párizsi klímaegyezménynek megfelelő CO₂-kibocsátás csökkentés érdekében a cégcsoport 2030-ig 7 milliárd EUR összeget fordít fenntartható üzemanyagok beszerzésére és környezetbarát technológiák bevezetésére.
A Coldplay zenekar azt ígéri, hogy a lehető legfenntarthatóbb módon szervezik turnéjukat
„Amikor bejelentettük, hogy külföldi turnéra indul a zenekar, célul tűztük ki, hogy az előző turnénkhoz képest több mint 50%-kal csökkentjük a rendezvénysorozat karbonkibocsátását. Ennek megvalósításához olyan partnerekre van szükség, akik osztják ezt a víziót és hajlandóak áldozni is arra, hogy megtörténjen a változás. Hálásak vagyunk azért a DHL-nek, hogy szakértelmével és a fenntartható logisztikai megoldásaival segít a zenekarnak csökkenteni a turnéval összefüggő szállítási tevékenységek karbonkibocsátását.” - mondta Phil Harvey, a Coldplay társmenedzsere.
fotó: @StevieRaeGibbs