Az új év első heteiben tovább romlott a helyzet az USA és Kanada nyugati parti kikötőiben, így Los Angelesben, Long Beach-en, Tacoma-n, Seattle-ben, Oaklandben, Vancouverben és Prince Rupertben.
A KIKÖTŐI TORLÓDÁSOK ÉS KÉSÉSEK FŐ OKAI:
- Jelentős tömegű importáru beáramlása az ázsiai-csendes-óceáni térségből
- Alvázak, valamint a megfelelően képzett munkaerő hiánya az elhúzódó munkaügyi tárgyalások következtében
- A 14 000 tonnánál nagyobb rakományokat szállító, új mega hajók kihívást jelentenek a jelenlegi tengeri és vasúti infrastruktúra számára
- Szakképzett munkaerő, pl. darukezelők hiánya, ami késlelteti az áruk hajókra való be- és kirakodását
- A kedvezőtlen munkafeltételek miatt kialakult hiány a teherautó sofőrök munkaerő piacán
- Szűkös vasúti infrastruktúra, az intermodális kapacitások hiánya
A PMA (Csendes-óceáni Hajózási Társaság - Pacific Maritime Association) és az ILWU (International Longshore and Warehouse Union) kikötői munkások szakszervezete elfogadta a Federal Mediation and Conciliation Services (Szövetségi Közvetítő és Békéltető Szolgálat) közvetítését.
Bár a helyzet kikötőnként változik, a nyugati parton 7-21 napos késésekkel kell számolni. A jelentős mennyiségben feltorlódott áru, valamint a fennálló probléma komplexitása miatt a kialakult helyzet várhatóan 2015-ben hosszú távon tovább folytatódik.
A DHL GLOBAL FORWARDING SZAKEMBEREI HAJÓSTÁRSASÁGOKKAL ÉS KÖZÚTI FUVAROZÓKKAL EGYÜTTMŰKÖDVE DOLGOZNAK AZ EGÉSZ ÁGAZATOT ÉRINTŐ RENDKÍVÜLI ÁLLAPOT KEZELÉSÉN:
- A DGF vezetősége támogatja az ILWU és a PMA közötti tárgyalások mielőbbi és kölcsönös megegyezésen alapuló és a kikötői kiszolgálásban hosszú távú stabilitást biztosító lezárását.
- A Los Angeles, Oakland és Seattle kikötőkben a DHL átrakós megoldásokkal tervezi a további torlódások elkerülését. A torlódások nagysága azonban azt jelenti, hogy ezek az alternatív megoldások is késésekkel járhatnak.
- A DHL a főbb kereskedelmi útvonalakon kiegészítő légi kapacitást köt le a légitársaságoknál alternatívát biztosítva a szállítmányok továbbítására.