Hírek

A kínai vámhatóság 2014. június 28-tól új vámnyilvántartási rendszert (China Customs Manifest system, CCAM) vezetett be a tengeri import szállítmányokra vonatkozóan.  Az új előírások értelmében a Shanghai kikötőbe érkező vagy ott átrakodásra kerülő szállítmányok esetében a hajóra rakodást (Kína területén kívül) megelőzően legalább 24 órával előzetes nyilatkozatot kell küldeni az áruról a vámhatóság felé.

Az Amerikai Egyesült Államokban a kikötői munkások szakszervezete (International Longshoremen & Warehouse Union – ILWU) és a Csendes-óceáni Hajózási Társaság (Pacific Maritime Association – PMA) között fennálló kollektív keretszerződés 2014. július 1-jén lejárt. A megállapodás 29 kikötői terminált érint az Egyesült nyugati partján.

A DHL Global Forwarding Flexitank szolgáltatása a folyékony halmazállapotú, nem veszélyes áruk nemzetközi szállítmányozására kínál korszerű, megbízható és környezetbarát megoldást. A DHL Flexitank a hagyományos 20 lábas tengeri konténerekhez tervezett többrétegű ballon, mely akár 24.000 liter áru szállítására is alkalmas.

Az Amerikai Egyesült Államokban a kikötői munkások szakszervezete (International Longshoremen & Warehouse Union – ILWU) és a Csendes-óceáni Hajózási Társaság (Pacific Maritime Association – PMA) között fennálló kollektív keretszerződés július 1-jén lejárt. A megállapodás mintegy 14 ezer állandó munkavállalót foglalkoztató 29 terminált érint az Amerikai Egyesült Államok nyugati parti kikötőiben.

Bár minden mellette szól, a korábban megfogalmazott tervekhez képest lemaradásban van az e-freight, vagyis az elektronikus fuvarkezelés elterjedése. Az idei évre teljes papírmentességet remélt a légitársaságokat tömörítő szövetség, ezzel szemben 2013 végére a nemzetközi szállítmányoknak csak a 12,3 százalékánál sikerült ezt elérni.

Csaknem teljesen felfüggeszti működését szerdától péntekig a Lufthansa. A legnagyobb német légitársaság a pilóták sztrájkja miatt 3800 járatot törölt menetrendjéből.A Lufthansa hétfői közleménye szerint a járattörlések 425 ezer utast érintenek.

A japán hatóságok új biztonsági előírások bevezetését jelentették be a tengeri és légi szállítmányokra vonatkozóan. JAPAN ADVANCED FILING - TENGERI EXPORT
A március 10-én hatályba lépő JP24 (Japan Advanced Filing Rules) rendelet kimondja, hogy a tengeri konténerrakományok esetében a normál tengeri és a hajó nélküli fuvarozók (NVOCC) kötelesek elektronikus úton előzetes nyilatkozatot tenni a szállított áruról a japán vámhatóságok felé.

Ahhoz kétség sem férhet, hogy a konténerszállító hajók igen nagyok, azonban a méretük várhatóan még tovább növekszik. Idén a világ legtekintélyesebb flottáját tíz ultra nagy hajó egészíti majd ki. A Maersk Triple E családjába tartozó, 400 méter hosszú és 59 méter széles egysége több mint 18 ezer konténer szállítására alkalmas.

Gyors díjkalkuláció és versenyképes fuvardíjak légi és tengeri szállítmányokra
Kérje árajánlatunkat. Munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.

Deutsche Post DHL Group

© 2019 kkvszallitas.hu. DHL Global Szállítmányozási Kft. Minden jog fenntartva. One Online